Service Level Agreement, Algemene Voorwaarden en Verwerkersovereenkomst.
De Thuisleefgroep streeft naar optimale service voor haar klanten. Dagelijks zijn wij bezig met het optimaliseren van deze service. Het is mogelijk dat Thuisleefgroep aanpassingen doet in haar service om de samenwerking nog beter te laten verlopen.
Op deze pagina vind je de verschillende onderwerpen welk in losse hoofdstukken zijn beschreven. Gezamenlijk vormen deze hoofdstukken onze volledige Service Level Agreement, Algemene Voorwaarden en Verwerkersovereenkomst.
Mocht je vragen hebben dan beantwoorden we deze uiteraard graag.
Inhoud
Navigeer makkelijk door onze content.
Algemene Voorwaarden
Laatste wijziging: 7 juli, 2023
Voor onze business-to-business proposities.
Bij Thuisleefgroep onderscheiden we verschillende proposities, met elk een eigen set aan algemene voorwaarden. Om deze pagina overzichtelijk te houden stellen we per product een downloadlink beschikbaar voor de voorwaarden in PDF. Een overzicht van alle downloads staat onderaan de pagina.
Voor onze business-to-consumer proposities.
Naast onze zakelijk applicaties leveren we ook service aan consumenten. Hiervoor zijn aparte algemene voorwaarden opgesteld.
Service Level Agreement
Laatste wijziging: 7 juli, 2023
Thuisleefgroep streeft naar transparante en eenvoudige voorwaarden, zodat niet alleen een jurist, maar iedereen ze kan begrijpen. Individuele afspraken die in het contract staan, zijn ook van toepassing en zijn leidend als ze strijdig zijn met de SLA/AV.
1. Service Definities
1.1 Hoofddienst: Thuisleefbieb/Thuisleefwijzer
U-Vital (Thuisleefgroep) houdt Thuisleefbieb/Thuisleefwijzer voor Opdrachtgever beschikbaar.
1.2 Ondersteunende dienst: Onderhoud
Deze ondersteunende dienst behelst het door U-Vital onderhouden van Thuisleefbieb/Thuisleefwijzer door middel van updates en upgrades, onder andere om de gebruikservaring te verbeteren en/of om Gebreken duurzaam weg te nemen.
1.3 Ondersteunende dienst: Support
Deze ondersteunende dienst behelst het door U-Vital, per e-mail en/of door middel van een website of helpdesk, verstrekken van informatie en adviezen over het gebruik van Functionaliteit. Daaronder tevens begrepen het verlenen van hulp bij het opsporen van oorzaken, daar onder mede begrepen Gebreken, die het ongehinderd gebruik van Functionaliteit belemmeren en het oplossen van deze problemen.
2. Service Levels
2.1 Service Levels Thuisleefbieb/Thuisleefwijzer
KPI | Service level |
Beschikbaarheid | 99,9% gedurende Service Window per kalendermaand. |
2.2 Onderhoud
Voor onderhoud zijn geen specifieke service levels. Updates, Upgrades en eventueel nieuwe Functionaliteit worden ter beschikking gesteld door U-Vital wanneer deze door U-Vital geschikt wordt geacht om in gebruik genomen te worden door Opdrachtgever. Eventuele updates worden zonder kosten ter beschikking gesteld aan Opdrachtgever door U-Vital.
2.3 Service Levels Support
KPI | Prioriteit | Service level |
Telefonische bereikbaarheid | N.V.T. | 100% gedurende Service Window |
Telefonische responstijd | N.V.T. | 70% binnen 240 seconden
80% binnen 360 seconden |
Oplossen Incident | Alle (Hoog, Normaal en Laag) |
Oplostijd wordt in onderling overleg tussen Partijen vastgesteld. |
Responstijd Incident | Hoog | 80% binnen acht (8) Werkuren
100% binnen zestien (16) Werkuren |
Normaal | 80% binnen zestien (16) Werkuren
100% binnen vierentwintig (24) Werkuren |
|
Laag | Responsetijd wordt in onderling overleg tussen Partijen vastgesteld. | |
Responstijd Gebruikersvragen | N.V.T. | Responsetijd wordt in onderling overleg tussen Partijen vastgesteld. |
Prioriteiten
- Hoog
Geen enkele Gebruiker kan meer inloggen en/of gebruik maken van de Functionaliteit.
- Normaal
Enkele Gebruikers kunnen geen gebruik meer maken van bepaalde delen van de Functionaliteit.
- Laag
Bepaalde Functionaliteit geeft problemen, echter het probleem is van ondergeschikte aard, en heeft geen directe gevolgen voor de bruikbaarheid van de Functionaliteit, of kan met een workaround door Gebruiker worden opgelost.
3. Randvoorwaarden
3.1 Randvoorwaarden Onderhoud
- Gebreken in de Functionaliteit worden altijd zonder additionele kosten verholpen.
- Indien Opdrachtgever functionaliteit wenst welke niet als standaard aanwezig is, en derhalve niet door U-Vital als Functionaliteit kan worden geleverd, en die gewenste functionaliteit op de Roadmap staat, of U-Vital genegen is deze op de Roadmap te zetten, zal U-Vital deze gewenste Functionaliteit leveren zodra deze beschikbaar is.
- Voorgaande geldt niet indien de door Opdrachtgever gewenste functionaliteit beschikbaar is als optionele Functionaliteit, in welk geval Opdrachtgever de optionele Functionaliteit tegen de dan geldende prijzen en tarieven kan afnemen.
- Opdrachtgever kan geen rechten ontlenen aan de Roadmap, tenzij anders expliciet is overeengekomen. De Roadmap kan door U-Vital eenzijdig gewijzigd worden. Deze roadmap wordt op termijn door U-Vital online gepubliceerd op een klantportaal en zal daar inzage bieden. Dit klantportaal wordt naar verwachting eind Q1 2022 beschikbaar gesteld.
- U-Vital zal voorafgaand aan de implementatie van updates en/of andere wijzigingen van de Functionaliteit in overleg treden met Opdrachtgever, indien deze naar verwachting een verlies van de prestatievermogens van Thuisleefbieb/Thuisleefwijzer en/of een verminderde beschikbaarheid met zich mee zullen brengen van Thuisleefbieb/Thuisleefwijzer. Voorgaande is niet van toepassing in het geval de betreffende updates om acute beveiligingsredenen toegepast dienen te worden. We informeren klanten hierover via e-mail en het klantportaal.
3.2 Randvoorwaarden Support
- Een Incident dient als volgt bij de helpdesk aangemeld (als deze per e-mail wordt aangemeld via info@thuisleefgroep.nl) te worden: (i) duidelijk wordt beschreven welke handeling heeft geleid tot het probleem; (ii) deze wordt voorzien van screenshots; (iii) tijdstip dient te worden vermeld, alsmede welke persoon de handeling verrichtte, eventueel met accountgegevens (geen wachtwoord!) van die persoon.
- Een Gebruikersvraag dient als volgt te worden ingediend: (i) duidelijk dient aangegeven te worden wat de Gebruikersvraag is; en (ii) deze dient te zijn voorzien van het doel waarvoor het verzoek is ingediend.
- Gebruikersvragen en Incidenten dienen te worden aangemeld via e-mail. Incidenten met prioriteit “Hoog” dienen tevens telefonisch te worden gemeld aan Thuisleefgroep via het telefoonnummer 033-3302508.
- Een Feature Request wordt alleen in behandeling genomen als: (i) het een zinvolle generieke toevoeging aan Thuisleefbieb/Thuisleefwijzer is; (ii) veel opdrachtgevers gebruik zouden kunnen maken van de nieuwe mogelijkheid; (iii) de nieuwe mogelijkheid een beduidende verbetering aan in het gebruiksgemak van de Functionaliteit brengt; (iv) de mogelijkheid U-Vital onderscheidt van eventuele concurrenten; en tot slot (v) als het een mogelijkheid is die weinig tot geen tijd kost om te realiseren. Bij een grotere Feature Request gelden de randvoorwaarden ter zake onderhoud.
- Bij het wegnemen van een Incident is het U-Vital toegestaan een (tijdelijke) programmaomweg aan te brengen, zonder dat daarvoor toestemming van Opdrachtgever voor nodig is.
4. Juridisch
4.1 Duur Service Level Agreement
Deze Service Level Agreement gaat in op moment dat Overeenkomst in gaat, en heeft dezelfde looptijd als de Overeenkomst.
4.2 Niet behalen Service Levels
Het enkele niet behalen van een service level, leidt niet tot verzuim aan de zijde van U-Vital. Bij structureel niet behalen van service levels door U-Vital, dient Opdrachtgever U-Vital in gebreke te stellen, en een redelijke termijn te gunnen om U-Vital met een verbeterplan te laten komen.
5. Definities
In aanvulling op de definities in de Algemene Voorwaarden geldt dat onderstaande begrippen indien in deze SLA gehanteerd, in enkelvoud of meervoud, en aanvangen met een hoofdletter, de betekenis hebben als gedefinieerd in dit hoofdstuk.
- Incident
Defect ter zake Thuisleefbieb/Thuisleefwijzer, of ander probleem dat betrekking heeft op de beschikbaarheid van Thuisleefbieb/Thuisleefwijzer. - Gebruikersvraag
Een vraag over het gebruik van de Functionaliteit. - Feature Request
Een verzoek voor aanpassing van de Functionaliteit al dan niet naar aanleiding van een Gebruikersvraag. - Responstijd
De tijd die zit tussen het aanmelden van een Incident of het stellen van een Gebruikersvraag door Opdrachtgever en/of haar Gebruikers en het reageren daarop door U-Vital, niet-Werkuren tellen niet mee bij vaststelling van de responstijd. - Roadmap
Een indicatieve planning van U-Vital waarin is uiteengezet welke toekomstige Functionaliteit zal worden toegevoegd aan Thuisleefbieb/Thuisleefwijzer.
Privacy
Laatste wijziging: 20 februari 2025
1. Privacyverklaring
Privacyverklaring Thuisleefgroep
Laatste wijziging: 20 februari 2025
Inleiding
Thuisleefgroep hecht veel waarde aan de bescherming van jouw privacy en persoonsgegevens. Wij verwerken jouw persoonsgegevens op een wijze die in overeenstemming is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en andere toepasselijke privacywetgeving. In deze privacyverklaring leggen we uit welke persoonsgegevens wij verzamelen, voor welke doelen we ze gebruiken en op basis van welke grondslagen. Ook informeren we je over hoe lang we jouw gegevens bewaren, met wie we ze delen, hoe wij ze beveiligen, welke actie we ondernemen mocht er een incident plaatsvinden en welke rechten je hebt. Wij vinden het van cruciaal belang dat er zorgvuldig met jouw gegevens wordt omgegaan en we behandelen jouw persoonsgegevens dan ook altijd vertrouwelijk en met respect.
Verwerkingsverantwoordelijke
De verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens is U-Vital B.V., handelend onder de naam Thuisleefgroep. U-Vital B.V. is gevestigd aan de Europalaan 100 (unit Z.2.6), 3526 KS te Utrecht. Thuisleefgroep is bereikbaar via info@thuisleefgroep.nl.
Welke persoonsgegevens verzamelen wij?
Wij kunnen – afhankelijk van jouw gebruik van onze diensten – de volgende categorieën van persoonsgegevens van jou verwerken:
- Identificatie- en contactgegevens: zoals voor- en achternaam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres.
- Accountgegevens: indien je een account aanmaakt op onze website, verwerken wij inloggegevens zoals gebruikersnaam en wachtwoord (versleuteld opgeslagen), alsmede voorkeuren (bijv. taalinstellingen of verlanglijsten).
- Bestel- en transactiegegevens: details over geplaatste bestellingen in onze webshop (bijvoorbeeld bestelde producten/diensten, ordernummer, gekozen afleveradres) en betaalgegevens voor de afhandeling van betalingen. Opmerking: volledige betaalgegevens (zoals creditcardnummer) worden doorgaans rechtstreeks door de betaalprovider verwerkt; wij ontvangen hooguit een bevestiging van betaling en relevante transactie-id’s.
- Financiële administratieve gegevens: zoals factuuradres, bestelling-/factuurnummer en eventueel bankrekeningnummer (bijv. indien je geld terug ontvangt), voor onze boekhouding en facturatie.
- Communicatiegegevens: inhoud van correspondentie met jou. Dit omvat gegevens die je invult in contactformulieren op de website, e-mails die je ons stuurt, chats of berichten via onze klantondersteuning en eventuele telefonisch gemaakte notities. Ook wanneer je met ons communiceert via Microsoft Teams (bijvoorbeeld in het kader van klantenservice of een online afspraak), kunnen persoonsgegevens worden uitgewisseld.
- Gebruiksgegevens van de website: wanneer je onze website bezoekt, verzamelen we beperkte technische informatie zoals IP-adres, MAC-adres, cookie-identifiers, toesteltype, browserinformatie, tijdstip en duur van je bezoek en pagina’s die je bezoekt. Voor zover deze gegevens als persoonsgegeven worden beschouwd, behandelen wij ze als zodanig. Voor het gebruik van cookies en vergelijkbare technieken verwijzen we naar onze cookieverklaring (beschikbaar op onze websites), waarin precies staat welke cookies wij plaatsen en voor welke doeleinden.
- Overige door jou verstrekte gegevens: alle andere (al dan niet gevoelige) informatie die je actief aan ons verstrekt in het kader van onze dienstverlening. Wij vragen niet gericht om bijzondere persoonsgegevens (zoals gezondheidsgegevens) en verwerken deze niet, tenzij dit noodzakelijk is en je deze gegevens zelf vrijwillig verstrekt met expliciete toestemming.
Doeleinden en rechtsgronden van verwerking
Thuisleefgroep verwerkt jouw persoonsgegevens alleen voor expliciete en gerechtvaardigde doelen. Per doel is hieronder aangegeven op basis van welke juridische grondslag wij de gegevens verwerken:
- Afhandelen van bestellingen en leveren van diensten: Wij gebruiken jouw contact- en bestelgegevens om je bestelling of aangevraagde dienst te verwerken, te leveren en je op de hoogte te houden van de status. Ook gebruiken we deze gegevens voor eventuele opvolging, zoals het bieden van ondersteuning of garantie. Rechtsgrond: uitvoering van de overeenkomst – zonder deze gegevens kunnen wij de overeenkomst (jouw aankoop of dienstafname) niet uitvoeren.
- Klantenservice en communicatie: Jouw contact- en communicatiegegevens worden gebruikt om vragen te beantwoorden, verzoeken te behandelen of klachten op te lossen. Als je ons belt, mailt of via het contactformulier benadert, verwerken we die gegevens om je te kunnen helpen. Rechtsgrond: ons gerechtvaardigd belang om een goede klantenservice te bieden en (voor zover van toepassing) de uitvoering van de overeenkomst wanneer de vraag of klacht betrekking heeft op een bij ons afgenomen dienst of product.
- Financiële administratie: We verwerken relevante persoonsgegevens voor administratieve doeleinden, zoals het opstellen van facturen, verwerken van betalingen en het bijhouden van onze boekhouding in AFAS (onze financiële administratiesoftware). Dit omvat bijvoorbeeld je naam, adres en ordergegevens op een factuur. Rechtsgrond: wettelijke verplichting – wij zijn wettelijk verplicht om onze financiële administratie bij te houden (o.a. op grond van belastingwetgeving).
- Verbetering van onze website en diensten: We analyseren het gebruik van onze website en diensten om deze te kunnen verbeteren. Door bijvoorbeeld het bijhouden van bezoekersstatistieken (via analytische cookies) krijgen we inzicht in welke onderdelen goed functioneren en waar verbeteringen nodig zijn. Waar mogelijk doen we dit met geanonimiseerde of geaggregeerde gegevens. Rechtsgrond: gerechtvaardigd belang – wij hebben er belang bij onze dienstverlening en gebruikerservaring continu te optimaliseren. Voor zover we tracking cookies of analysetools van derde partijen gebruiken die niet strikt noodzakelijk zijn, vragen we vooraf om jouw toestemming via de cookie-instellingen (zie onze cookieverklaring voor details).
- Nakoming van wettelijke verplichtingen: Soms moeten we jouw gegevens verwerken om te voldoen aan een wettelijke plicht buiten de al genoemde administratie, bijvoorbeeld het bijhouden van gegevens voor productaansprakelijkheid, het voldoen aan bewaarplichten of het verstrekken van informatie aan bevoegde autoriteiten bij een wettelijk bevel. Rechtsgrond: wettelijke verplichting – we verwerken jouw data dan omdat de wet dit vereist.
- Overige gerechtvaardigde belangen: Indien noodzakelijk kunnen we persoonsgegevens verwerken ter bescherming van onze bedrijfsvoering en rechten, bijvoorbeeld om fraude te voorkomen/opsporen of om juridische claims af te wikkelen. Rechtsgrond: gerechtvaardigd belang – we zorgen er in zulke gevallen altijd voor dat jouw privacybelang niet onevenredig wordt geschaad en zullen transparant zijn als dit soort verwerkingen plaatsvinden.
We verwerken jouw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden dan hierboven genoemd. Mocht dat in de toekomst wel gebeuren, dan zullen we hiervoor, indien wettelijk vereist, jouw toestemming vragen of je hierover tijdig informeren.
Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
Wij bewaren jouw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, tenzij er een wettelijke bewaarplicht van toepassing is (zoals voor financiële administratie). In de praktijk hanteren wij de volgende bewaartermijnen:
- Accountgegevens: Gegevens van jouw account (inclusief profielinformatie en inloggegevens) bewaren wij zolang je een actief account bij ons hebt. Als je besluit je account te beëindigen, zullen wij je accountgegevens in principe binnen 24 maanden na uitschrijving verwijderen of anonimiseren. Gegevens die nodig zijn voor onze administratie (bijvoorbeeld gekoppelde bestelgegevens) bewaren we langer indien wettelijk vereist.
- Bestel- en transactiegegevens: Gegevens met betrekking tot aankopen en bestellingen bewaren wij minimaal zo lang als nodig is om de bestelling af te handelen en gedurende de garantie-/retourtermijn. Daarnaast zijn wij wettelijk verplicht financiële gegevens (zoals facturen) 7 jaar te bewaren voor de Belastingdienst. Order- en factuurgegevens die persoonsgegevens bevatten zullen daarom ten minste 7 jaar bewaard blijven.
- Communicatie en klantenservice: Correspondentie met jou (bijv. e-mails of chatberichten) bewaren we zo lang als nodig is om jouw vraag of klacht volledig af te handelen en tot maximaal 2 jaar daarna voor bewijsdoeleinden.
- Gebruiksgegevens (cookies): Persoonlijke gegevens verzameld via cookies of vergelijkbare technieken bewaren we conform de termijnen die in onze cookieverklaring genoemd worden. Dit varieert per cookie (sommige cookies worden na je sessie verwijderd, andere kunnen enkele dagen tot maanden actief blijven, afhankelijk van hun functie). Je kunt cookies ook altijd zelf van jouw apparaat verwijderen.
- Wettelijke bewaarplichten: Als er op bepaalde gegevens een specifieke wettelijke bewaartermijn rust (bijv. 7 jaar voor financiële administratie) dan houden wij ons aan die wettelijke termijnen. Na het verstrijken van de toepasselijke bewaartermijnen verwijderen of anonimiseren wij de betreffende persoonsgegevens op veilige wijze.
Na afloop van de genoemde termijnen zullen wij de persoonsgegevens verwijderen of anonimiseren. Anonimisering betekent dat gegevens onomkeerbaar worden samengevoegd of aangepast, zodat ze niet meer tot jou persoonlijk te herleiden zijn.
Delen van persoonsgegevens met derden
Wij verkopen of verhandelen jouw persoonsgegevens niet aan derden. Wel kan het voor onze dienstverlening nodig zijn om gegevens te verstrekken aan of te laten verwerken door derden. Dit doen we uitsluitend wanneer dit toegestaan is op grond van de AVG en we zorgen ervoor dat er passende afspraken (verwerkersovereenkomsten) met deze partijen zijn gesloten om jouw privacy te waarborgen. De partijen waarmee wij persoonsgegevens delen, betreffen in de regel:
- IT- en hostingdienstverleners: Wij hosten onze websites en webshop op het platform WordPress. De persoonsgegevens die je invult bij een bestelling of accountregistratie worden opgeslagen in onze WordPress-omgeving (database) op een beveiligde server. Daarnaast maken wij gebruik van verschillende IT-dienstverleners voor de werking van onze systemen, zoals cloud providers en e-mailservers. Deze partijen verwerken persoonsgegevens alleen in onze opdracht.
- Software voor interne bedrijfsvoering: We gebruiken externe software om onze bedrijfsprocessen te ondersteunen. Zo maken wij gebruik van AFAS Software voor onze financiële administratie. Jouw klant- en ordergegevens kunnen binnen deze software worden verwerkt voor facturatie en administratieve doeleinden. Ook maken wij gebruik van Microsoft Teams voor interne en externe communicatie; hoewel dit primair een communicatietool is en geen structurele opslagplaats voor klantgegevens, kan het incidenteel voorkomen dat persoonsgegevens via dit platform worden gedeeld (bijvoorbeeld tijdens een supportgesprek via video of chat). In al deze gevallen functioneren de leveranciers van deze software als verwerker.
- Betaaldienst en logistieke partners: Om je bestelling te kunnen afrekenen en bij je te bezorgen, schakelen we mogelijk derde partijen in. Denk aan betaaldienstverleners (bijvoorbeeld iDeal) voor het veilig afhandelen van betalingen, en bezorg- of transportdiensten voor het leveren van fysieke producten aan het door jou gekozen adres. Deze partijen ontvangen alleen de noodzakelijke gegevens (zoals je naam, adres en eventueel e-mail/telefoon voor bezorginformatie) en gebruiken die uitsluitend voor het uitvoeren van hun dienst. Zij hebben hun eigen privacyverplichtingen en in veel gevallen zijn zij zelfstandig verantwoordelijk voor die specifieke gegevensverwerking (bijvoorbeeld de betaaldienst voor de betalingsinformatie, de vervoerder voor de bezorging).
- Analysetools en marketingpartners: Om onze website te verbeteren en advertenties af te stemmen op jouw interesses, maken wij gebruik van derden zoals Google (voor bijvoorbeeld Google Analytics) en LinkedIn (voor advertentiedoeleinden). Deze partijen plaatsen via onze site cookies en verzamelen daarmee gegevens over jouw websitegebruik en interesses (zie onze cookieverklaring voor details). Dit gebeurt alleen met jouw toestemming (via de cookie-instellingen). Met deze partijen hebben wij, waar nodig, overeenkomsten gesloten en bij sommige partijen (zoals Linkedin) is sprake van gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijkheid voor het gebruik van bepaalde trackingtechnieken (zoals een pixel, zie onze cookieverklaring en de privacyvoorwaarden van deze partijen voor meer informatie).
- Overheidsinstanties en wettelijke verplichtingen: Indien wij hiertoe wettelijk verplicht zijn, verstrekken wij persoonsgegevens aan toezichthouders, opsporingsinstanties of andere autoriteiten. Bijvoorbeeld in het kader van een gerechtelijk bevel, strafrechtelijk onderzoek of onze plicht tot het melden van fraude. In dergelijke gevallen zullen wij uitsluitend de gegevens verstrekken die strikt noodzakelijk zijn en, indien mogelijk, je hierover informeren.
Met partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken (verwerkers) sluiten wij altijd een verwerkersovereenkomst om eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid af te dwingen.
Doorgifte van gegevens buiten de EU
In principe verwerken wij jouw persoonsgegevens binnen de Europese Economische Ruimte (EER). Onze eigen servers en die van de meeste door ons ingeschakelde dienstverleners bevinden zich in de EU. Het kan echter voorkomen dat bepaalde persoonsgegevens worden doorgegeven naar een land buiten de EER, bijvoorbeeld omdat wij een externe dienstverlener gebruiken die gevestigd is buiten de EU of gebruik maakt van servers buiten de EU.
Dit is met name van toepassing bij enkele van de hierboven genoemde third-party diensten. Zo is leverancier Microsoft gevestigd in de Verenigde Staten, en het gebruik van Microsoft Teams of andere Microsoft-clouddiensten kan inhouden dat gegevens (zoals communicatiedata) buiten de EU worden opgeslagen. Evenzo kunnen analytische en marketingdiensten zoals Google of Linkedin data verwerken op servers buiten Europa.
Beveiliging van jouw gegevens
Thuisleefgroep neemt de bescherming van gegevens uiterst serieus. We hebben passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om verlies, misbruik of onbevoegde toegang tot persoonsgegevens tegen te gaan. Zo maken wij gebruik van moderne beveiligingstechnologieën. Denk aan versleutelde verbindingen (SSL/TLS) op onze website, zodat gegevens die je invult veilig worden verzonden. Onze databases en systemen zijn beveiligd met wachtwoorden, firewalls en waar mogelijk encryptie. Toegang tot persoonsgegevens is beperkt tot geautoriseerde medewerkers die deze toegang nodig hebben voor hun werkzaamheden.
We trainen onze medewerkers bovendien in het veilig en vertrouwelijk omgaan met persoonsgegevens en we werken met wachtwoordkluizen. Alle informatie wordt veilig opgeslagen en is alleen toegankelijk voor die personen binnen of voor onze organisatie die daartoe bevoegd zijn. We implementeren zowel technische, fysieke als organisatorische beveiligingsmaatregelen om ongeoorloofde toegang of wijziging te voorkomen. Hiermee streven we ernaar te voorkomen dat onbevoegden “verkeerde dingen” met jouw gegevens kunnen doen.
Incidenten
Ondanks alle voorzorgen kan geen enkele gegevensoverdracht via het internet of opslagmethode 100% veiligheid garanderen. Wij evalueren en verbeteren daarom regelmatig onze beveiligingsmaatregelen. Mocht er onverhoopt toch een beveiligingsincident (datalek) plaatsvinden met nadelige gevolgen voor jouw privacy, dan zullen wij de nodige stappen ondernemen. Dit houdt onder meer in dat we – conform de wettelijke verplichtingen – het incident zo snel mogelijk zullen melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens en de betrokkenen zullen informeren als dat vereist is. Wij sluiten in samenwerking met onze klanten verwerkersovereenkomsten wanneer zij onze software gaan gebruiken. Wanneer we vermoeden dat er in deze samenwerking een incident of een datalak is ontstaan zullen we alle klanten die deze software gebruiken proactief informeren zodat zij kunnen nagaan of er gegevens gelekt zijn.
Jouw rechten
Onder de AVG heb je diverse rechten met betrekking tot jouw persoonsgegevens. Thuisleefgroep respecteert deze rechten en zal je helpen om ze uit te oefenen. Hieronder zetten we jouw privacyrechten op een rij, met een korte toelichting:
- Recht op inzage: Je hebt het recht om te vragen welke persoonsgegevens wij van jou hebben en om een kopie daarvan te ontvangen. We zullen je dan een overzicht geven van de bij ons bekende gegevens en informatie over hoe en waarom we die verwerken.
- Recht op rectificatie: Als bepaalde persoonsgegevens onjuist of verouderd zijn, heb je het recht om correctie of aanvulling van die gegevens te vragen. We zullen onjuiste gegevens dan corrigeren en incomplete gegevens aanvullen.
- Recht op verwijdering (recht op vergetelheid): Je mag ons in bepaalde gevallen vragen jouw persoonsgegevens te verwijderen. Bijvoorbeeld als de gegevens niet langer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, of als je eerder gegeven toestemming intrekt en wij geen andere grondslag voor verwerking hebben. Let op: we kunnen niet altijd alle gevraagde gegevens wissen, bijvoorbeeld wanneer we wettelijk verplicht zijn bepaalde informatie te bewaren (zoals factuurgegevens) of wanneer de gegevens nog nodig zijn voor openstaande verplichtingen. We zullen dit uiteraard toelichten als dat van toepassing is.
- Recht op beperking van de verwerking: Je hebt het recht om ons te verzoeken (tijdelijk) minder van jouw persoonsgegevens te verwerken. Dit kan bijvoorbeeld wanneer je de juistheid van gegevens betwist (voor de duur van onze controle) of als je vindt dat we de gegevens niet meer nodig hebben maar je liever nog niet wilt dat we ze verwijderen omdat je ze later mogelijk nog nodig hebt (bijvoorbeeld in verband met een juridische claim).
- Recht van bezwaar: Je mag bezwaar maken tegen bepaalde verwerkingen van jouw persoonsgegevens. Met name heb je het absolute recht van bezwaar tegen het gebruik van jouw gegevens voor direct marketing. Als je bezwaar maakt tegen direct marketing (bijv. aanbiedingen), zullen we dat verwerken en je niet langer voor dergelijke doeleinden benaderen. Ook kun je om redenen die verband houden met jouw specifieke situatie bezwaar maken tegen andere verwerkingen die wij op basis van een gerechtvaardigd belang uitvoeren.
- Recht op dataportabiliteit: Voor zover wij jouw persoonsgegevens verwerken op basis van jouw toestemming of voor de uitvoering van een overeenkomst én de verwerking via geautomatiseerde procédés plaatsvindt, heb je het recht om te vragen dat we de door jou aan ons verstrekte persoonsgegevens in een gestructureerd, gangbaar en machineleesbaar formaat aan je overdragen. Je kunt ons ook vragen die gegevens rechtstreeks over te dragen aan een andere dienstverlener (voor zover technisch mogelijk). Dit recht heeft tot doel je de mogelijkheid te geven je gegevens makkelijk bij een andere partij onder te brengen.
- Recht om toestemming in te trekken: In de gevallen waarin wij jouw persoonsgegevens verwerken op basis van jouw toestemming (bijv. voor het plaatsen van bepaalde cookies), heb je altijd het recht om die toestemming weer in te trekken. Na intrekking zullen wij stoppen met de betreffende verwerking van jouw gegevens. Het intrekken van toestemming heeft geen terugwerkende kracht: verwerkingen die al hebben plaatsgevonden blijven rechtmatig, maar daarna zullen we die gegevens niet langer gebruiken.
- Recht met betrekking tot geautomatiseerde besluitvorming: De AVG geeft je het recht op een menselijke tussenkomst bij besluiten die rechtens of anderszins significant gevolg voor jou hebben en die uitsluitend gebaseerd zijn op geautomatiseerde verwerking (inclusief profilering). Thuisleefgroep maakt geen gebruik van dergelijke geautomatiseerde besluitvorming zonder menselijke tussenkomst die een dergelijk significant effect op jou heeft. Dat betekent dat je in de praktijk bij ons niet te maken zult krijgen met volledig geautomatiseerde besluiten over jou. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan informeren we je daarover en zorgen we dat we voldoen aan de wettelijke eisen daaromtrent.
Om één van deze rechten uit te oefenen, kun je contact met ons opnemen via de contactgegevens onder contact en vragen hieronder. In principe reageren wij binnen één maand op jouw verzoek. Mocht het om complexe verzoeken gaan of als je meerdere verzoeken hebt ingediend, dan mogen wij die termijn indien nodig met maximaal twee verdere maanden verlengen. In dat geval brengen we je binnen één maand op de hoogte van de verlenging en de reden daarvan. Het uitoefenen van jouw rechten is in beginsel gratis. Alleen bij buitensporige of kennelijk ongegronde verzoeken (bijvoorbeeld bij herhaaldelijk dezelfde verzoeken indienen zonder goede reden) mogen wij volgens de AVG een redelijke administratieve vergoeding vragen of het verzoek weigeren – dit zullen wij dan duidelijk motiveren.
Contact en vragen
Contact voor privacyvragen: Heb je vragen over deze privacyverklaring of over de manier waarop Thuisleefgroep met jouw gegevens omgaat? Of wil je een van je rechten uitoefenen, zoals hierboven vermeld? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt ons bij voorkeur bereiken per e-mail via info@thuisleefgroep.nl. Vermeld in je bericht duidelijk dat het om een privacyvraag of -verzoek gaat, zodat wij het correct kunnen afhandelen. Je mag je verzoek ook per post toesturen aan U-Vital B.V. / Thuisleefgroep, t.a.v. Privacy, Europalaan 100 (unit Z.2.6), 3526 KS Utrecht. Mogelijk vragen wij om aanvullende informatie om je identiteit te verifiëren, voordat we op je verzoek ingaan – dit is om te voorkomen dat we gegevens aan de verkeerde persoon verstrekken.
Klacht indienen bij de toezichthouder: We hopen natuurlijk eventuele klachten of vragen samen met jou op te lossen. Mocht je echter niet tevreden zijn over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan, dan heb je ook het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit. Voor Nederland is dit de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Je kunt de AP bereiken via hun website voor meer informatie over het indienen van een klacht. Uiteraard waarderen we het als je eerst met ons contact opneemt, zodat we jouw bezwaar of probleem kunnen bespreken en hopelijk wegnemen.
Wijzigingen
Wet- en regelgeving en onze dienstverlening kunnen van tijd tot tijd veranderen. Daarom kan het nodig zijn dat wij deze privacyverklaring bijwerken. Als we significante wijzigingen aanbrengen in de manier waarop wij met jouw persoonsgegevens omgaan, zullen we dit duidelijk kenbaar maken (bijvoorbeeld via onze website). Bovenaan deze privacyverklaring kun je altijd zien wanneer deze voor het laatst is gewijzigd. We raden je aan om de privacyverklaring periodiek te raadplegen, zodat je op de hoogte blijft van eventuele aanpassingen.
Heb je na het lezen van deze privacyverklaring nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via bovengenoemde contactgegevens. Wij staan klaar om je vragen te beantwoorden en je te helpen met al je zorgen rondom privacy.
2. Cookieverklaring
Voor onze diensten maken we bij de Thuisleefgroep gebruik van verschillende cookies. Deze zorgen ervoor dat je bezoek aan onze website(s) prettiger en makkelijker wordt. Zo kunnen ze ervoor zorgen dat je niet elke keer opnieuw je wachtwoord hoeft in te voeren of dat we je beter de informatie kunnen geven die jij nodig hebt.
Je kunt onze cookies altijd uitschakelen, dit doe je in de instellingen van je browser. Het kan dan wel zo zijn dat je niet de optimale beleving krijgt zoals je die gewend bent.
Hieronder de lijst met een kleine uitleg over de reden waarom we ze gebruiken:
3. Verwerkersovereenkomst
De Thuisleefgroep verwerkt onder andere persoonsgegevens voor en in opdracht van de klant omdat de klant een software gebruikersovereenkomst met de Thuisleefgroep heeft.
Partnerovereenkomst
Laatste wijziging: 7 juli, 2023
Thuisleefgroep werkt veel samen met andere organisaties om haar producten en diensten optimaal te kunnen aanbieden. Een partnerovereenkomst is op aanvraag te verkrijgen via ons Partnerplatform. Dit is tevens de plek waar organisaties alle informatie kunnen vinden over een eventuele samenwerking met de Thuisleefgroep.
Het partnerplatform van Thuisleefgids helpt je met het bereiken van de juiste doelgroep dankzij ons grote netwerk van consumenten en zorgprofessionals. Wij hebben de marketingkracht in huis om jouw unieke zorghulpmiddel onder de aandacht te brengen bij de juiste klant. De orders ontvang je eenvoudig en geautomatiseerd, zodat jij het verschil kunt maken in de ontwikkeling en levering van jouw product.
Een partnerovereenkomst verstrekken wij alleen op aanvraag. Neem hiervoor contact met ons op.
Zo werken wij
Laatste wijziging: 7 juli, 2023
Er wordt bij Thuisleefgroep ontwikkeld volgens een Agile methodiek waarbij er een roadmap gehanteerd wordt voor het maken van een globale middellange termijnplanning (± half jaar). Ons scrum team werkt de story’s op het board uit om nieuwe features te maken voor de verschillende proposities.
De roadmap is de globale planning voor ons IT-team. Deze is opgebouwd aan de hand van de visie van Thuisleefgroep in combinatie met de wensen van gebruikers. Thuisleefgroep draagt er zorg voor dat de roadmap opgesteld wordt. Om de wensen van gebruikers op te halen en hen een stem te geven kunnen zij deelnemen aan de gebruikerssessies. Deze worden periodiek georganiseerd. Indien klanten wensen aan willen dragen kunnen ze dat doen via het ons klantportaal. Tijdens de gebruikerssessies worden de prioriteit gesteld op basis van de via het klantportaal ingediende wensen.
Downloads
Naast de tekstuele toelichting op deze pagina zijn deze documenten ook te downloaden. Vorige versies worden opgeslagen in ons archief en eveneens ter download als PDF aangeboden.