Q&A IZA Fonds Wijkverpleging

Q&A IZA Fonds Wijkverpleging

5 vragen over IZA fonds wijkverpleging beantwoord. Samen met onze IZA expert, implementatie consultant Tobias van Herwaarden, zochten wij de meest gestelde vragen voor jullie uit!

Q: Kan de subsidie gebruikt worden voor lopende projecten binnen onze organisatie?
A: De subsidie kan gebruikt worden voor eenmalige projecten of voor de opstart- en opschaalfase van initiatieven. De subsidie kan niet aangevraagd worden voor lopende projecten waarin geen opschalingsfase aanwezig is.  

Q: Moeten we vanuit de organisatie een eigen bijdrage leveren aan de projectkosten?
A: Nee alle kosten worden vergoed. Er is geen eigen bijdrage aan het project.

Q: Is het mogelijk om meerdere project/subsidie aanvragen te doen bij het IZA fonds wijkverpleging?
A: Ja het is mogelijk om meerdere projectaanvragen te doen binnen het IZA fonds wijkverpleging. Hierbij geldt wel dat het totale aangevraagde subsidiebedrag niet meer mag zijn dan 5% van de omzet uit 2022, waarbij het maximale gezamenlijke bedrag van de aanvragen niet meer mag zijn dan €500.000,-.

 Q: Wat zijn belangrijke datums voor de planning van beoordeling?
A: De aanvragen kunnen tot 31 mei 2023 worden ingediend, daarna sluit de indieningsmogelijkheid. Overige belangrijke datums zijn:

  • Aanvraagperiode: 14 maart – 31 mei
  • Verwerkings- en beoordelingsperiode: 15 mei – 15 juli
  • Bericht/betaling aanbieders: vanaf 15 juli
  • Looptijd projecten: vanaf toekenning tot en met 31 december 2024

Q: Kan ik voor meerdere onderwerpen een aanvraag doen?
A: Ja het is mogelijk om voor meerdere onderwerpen binnen het IZA fonds wijkverpleging een aanvraag te doen. Hierbij is het wel handig dat je per onderwerp een aanvraag indient. Wanneer je een aanvraag doet met meerdere onderwerpen, bestaat de kans namelijk dat de subsidie wordt afgekeurd op één onderwerp. Hierdoor loop je de gehele subsidie mis, ondanks dat de andere aanvragen wel goedgekeurd zijn. Door per onderwerp een subsidie aanvraag te doen, voorkom je dit.

Na het lezen van de Q&A nog vragen? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder! Wij hebben verschillende blueprints voor een snelle aanvraag.

 

Delen op Social Media!

Neem contact op

Heb je een vraag? Wij helpen je graag verder! Neem via het contactformulier contact met ons op. Heb je liever direct contact? Bellen of mailen kan natuurlijk ook!

Thuisleefgroep

  • Europalaan 500, 3526 KS Utrecht

  • info@thuisleefgroep.nl

  • (033) – 330 25 08